Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5

Θέμα: Αναγνώριση πλασματικών ετών σε στρατιωτικούς και εξομάλυνση θεμελίωσης συνταξιοδοτικού δικαιώματος.

Με την εφαρμογή του Ν. 3865/2010 προέκυψε δυσμενής και διακριτική μεταχείριση προς τους στρατιωτικούς που κατετάγησαν από 01-07-1990 έως και 31-12-1992, οι οποίοι αν και περιλαμβάνονταν στην κατηγορία των «παλαιών» ασφαλισμένων (έναρξη ασφάλισης από 01-01-1984 μέχρι 31-12-1992), αποκόπηκαν από το κυρίως σώμα της κατηγορίας αυτής.
Ως άμεσο αποτέλεσμα της νομοθετικής αυτής ρύθμισης, προκλήθηκε άνιση μεταχείριση στους στρατιωτικούς που κατετάγησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις κατά τα έτη 1990 έως 1992, καθώς αν και έχουν διαφορά ολίγων μηνών με συναδέλφους τους, υποχρεούνται να υπηρετήσουν 10 έτη πραγματικής υπηρεσίας περισσότερα, για να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα, ενώ παράλληλα εμπίπτουν στις νέες δυσμενέστερες διατάξεις υπολογισμού της σύνταξης.
Επιπρόσθετα, με τον Ν. 3865/2010 καθορίστηκε η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος για τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, των Σωμάτων Ασφαλείας και του Πυροσβεστικού Σώματος, με τη συμπλήρωση 40 ετών υπηρεσίας ή του 60ου έτους της ηλικίας, από τα 25 έτη υπηρεσίας που ίσχυε έως τότε.
Για τη συμπλήρωση των ετών αυτών, είναι δυνατός ο υπολογισμός στο διπλάσιο 5 ετών υπηρεσίας σε συγκεκριμένες μόνο Μονάδες και Υπηρεσίες. Αυτές καθορίστηκαν με Νόμο του 1974, που τροποποιήθηκε τελευταία φορά το 1981 και προσδιορίζονται κατά κύριο λόγο με κριτήρια πρωτίστως γεωγραφικά και δευτερευόντως επιχειρησιακά.
Επειδή κρίθηκε ότι ο ανωτέρω καθορισμός των Μονάδων και Υπηρεσιών είναι αναχρονιστικός, μετατέθηκε, με ρητή πρόβλεψη του Ν. 3865/2010, σε μεταγενέστερο χρόνο το θέμα του επανακαθορισμού, με ειδικό νόμο, των Μονάδων, στις οποίες ο χρόνος υπηρεσίας λογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο. Σκοπός της διάταξης αυτής ήταν να παρασχεθεί η δυνατότητα αναγνώρισης πέντε πλασματικών ετών υπηρεσίας στο σύνολο του στρατιωτικού προσωπικού, όπως ήδη ίσχυε για τους υπηρετούντες στα Σώματα Ασφαλείας, ούτως ώστε να είναι δυνατή η συνταξιοδότηση με 35 έτη πραγματικά και 5 πλασματικά.


Για την υπόθεση των πλασματικών ετών που αφορά αρκετές χιλιάδες στρατιωτικών, υπήρξε μια συντονισμένη προσπάθεια ανάμεσα στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας και το Υπουργείο Οικονομικών κατά τη διάρκεια της θητείας μου ως Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Άμυνας.
Η σχετική τροπολογία εντάχθηκε σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο εγκρίθηκε και από το Ελεγκτικό Συνέδριο, όμως δεν πρόλαβε να ψηφιστεί από το Κοινοβούλιο λόγω της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών.

Στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, ο κ.κ. Υπουργοί ερωτώνται :

Αν προτίθεται η Κυβέρνηση να αξιοποιήσει την αναφερόμενη τροπολογία και να  ρυθμίσει νομοθετικά τα σοβαρά αυτά ζητήματα και ειδικότερα :  

α. Να αποκαταστήσει την αδικία την οποία υφίστανται χιλιάδες στρατιωτικοί, ώστε να μπορούν να θεμελιώσουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα ως «παλαιοί» ασφαλισμένοι, δηλαδή χωρίς να απαιτείται η συμπλήρωση 40 ετών πραγματικής υπηρεσίας, για όσους στρατιωτικούς κατετάγησαν στις Ένοπλες Δυνάμεις από 01-07-1990 έως 31-12-1992.

β. Να επανακαθορίσει τις Μονάδες και Υπηρεσίες στις οποίες ο χρόνος υπηρεσίας υπολογίζεται αυξημένος στο διπλάσιο, ώστε να παρασχεθεί η δυνατότητα αναγνώρισης πέντε πλασματικών ετών υπηρεσίας, στο σύνολο του στρατιωτικού προσωπικού, όπως ήδη ισχύει για το προσωπικό των σωμάτων ασφαλείας.



Η  ερωτώσα  Βουλευτής

     Φώφη Γεννηματά 

«
Next
Νεότερη ανάρτηση
»
Previous
Παλαιότερη Ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Αφήστε το σχόλιό σας


Top